1. töötuba: “Kuidas koolis märgata ja toetada andekat õppijat?” -Tartu Ülikooli teaduskool
Töötoas uurime, millistel viisidel andekus väljenduda võib ning miks vajavad andekad lapsed sageli teistsugust tuge kui esmapilgul arvata oskame. Jagame praktilisi nippe ja kogemusi, kuidas luua klassiruumis keskkond, kus erilised õpilased tunnevad end väärtustatuna ja saavad oma potentsiaali avada. Räägime ka sellest, mil viisil saab Tartu Ülikooli teaduskool õpetajat toetada – olgu selleks e-kursused, töötoad, olümpiaadid või koostöövõimalused andekate õpilaste suunamisel ja arendamisel.
2. töötuba: “Vaata südamega ja märka potentsiaali: ATH-ga lapse tugevused.”
Miks me ei märka laste tugevusi ja andekust, kui see ei tule kohe esile vaikuse, keskendumise või „korraliku käitumise“ kaudu? ATH-laste käitumises peitub tihti palju enamat – tugev õiglustunne, loovus, empaatia, terav tähelepanu detailidele.
Töötoas arutleme, kuidas õpetajad saaksid märgata lapse potentsiaali ning kuidas last arendada nii, et temast saaks tulevikus õnnelik ja ennast teostav täiskasvanu. – Eesti ATH Liit
3. töötuba: “Appi, laps on “diagnoosiga”!”
Et toetada last, peame mõistma ka teda ümbritsevat süsteemi, seda nii koolis kui kodus.
Töötoas räägime sellest, kui keeruline võib olla lapse ja tema pere elu erivajadustega toimetulekul ning kuidas luua kooli ning kodu vahele usalduslik sild, et üksteist paremini mõista ja toetada. Koos otsime võimalusi koostööks ja empaatiaks – nii klassiruumis kui lapse ümber. – Eesti ATH Liit